[ad_1]
Coincidint amb el Dia de la Mujer, des del Foro de Directivas de persones que aglutina a casi 300 dones directives de RRHH de les empreses més importants del nostre paísentre les que es troben, Bayer o L’Oreal, entre altres, analitzant els canvis que està vivint el món laboral entorn a la dona.
La pandemia i post pandemia han posat de relleu les altes capacitats de gestió de les dones, especialment, a la direcció de RRHH on predominen els perfils femenins. Aquestes posicions han estat claus per mantenir els equips units en moments d’alta incertesa.
Segons Sylvia Taudien, líder del Foro de Directives de persones, el mercat laboral ha canviat radicalment i, sobre tot, per a les dones. Taudien explica “actualmente el poder lo tienen los empleados y empleadas quienes eligen dónde quieren trabajar basando su elección en los propósitos de la compañía y especialmente en su bienestar”.
Canvis de la dona en el mercat laboral
Des d’Advantage Consultores, consultoria especialitzada en el Headhunting Internacional, headhunting de perfils digitals, Newplacement y Coaching, fundada per Sylvia Taudien han detectat un increment, per part de les empreses en la demanda de perfils femenins per a puestos directius.
Sylvia Taudien explica a que això se deu perquè “les dones han demostrat que estan més capacitats per gestionar equips de forma en línia”. El model híbrid de treball ha llançat a les dones a presentar les seves candidatures a més llocs de treball directiuaixí ho confirmen des de Advantage Consultores que han registrat un increment de perfils femenins en els seus processos de selecció per a posicions directives.
Sin embargo, Taudien senyala la importància del Employer Branding en les dones “en les entrevistes de treball encara tienden a centrar-se més en funcions que en èxits laborals. Les segueix costant vendre el seu branding i posar-se de pie per a més visibles”. Segons Taudien, en processos per a posicions directives, és clau que les dones fortalecen el seu estil més empàtic i empleat centric.
[ad_2]